Posledný vtípek

16.05.2023

Přinášíme vám tripledrabble ve slovenštině od naší úžesné Lily Starling ze světa Harryho Pottera.

"Konečne domov," vydýchol Ron s úľavou, keď sa vyčerpane zvalil do sedadla v rokfortskom exprese. "Najbližšie dva mesiace žiadna škola. Žiadne úlohy, žiadny Snape ani Malfoy. Len dva mesiace prázdnin a voľna. No nie je to super, Harry?"

"Asi hej," zamumlal čiernovlasý kúzelník a usadil sa oproti kamarátovi. Klietku s Hedvigou si položil na kolená a zamyslene operenca pohladil. "Ale ja sa teda k Dursleyovcom moc neteším. Najradšej by som ostal na Rokforte, môj domov je tam."

"A čo by si tam celé prázdniny robil?" začudoval sa Ron. Nerozumel tomu, ako mohol niekto chcieť dobrovoľne zostať v škole aj cez prázdniny.

"Hral by som metlobal, chodil do Rokvillu, pomáhal Hagridovi," začal vyrátavať Harry, keď ho Ron prerušil.

"Ale veď metlobal môžeš hrať aj u nás," nechápavo sa zamračil.

"To hej, ale bez ohnivej strely to je nuda."

Ron sa zatváril dotknuto. Už otváral ústa, že sa ohradí, keď sa na opačnom konci ich vozňa ozval obrovský rachot. Vzápätí vypukol zmätok. Ľudia behali hore-dolu, niečo si šuškali a s veľavýznamnými úškrnmi nakúkali do ich kupé.

"Čo sa to tam deje?" obrátil sa Harry zmätene na Hermionu sediacu pri dverách. "Prečo na mňa hľadia, ako na cvičenú opicu?"

"Ako to mám vedieť? Nie som veštica a nemám krištáľovú guľu," odvrkla Hermiona, no zvedavosť bola silnejšia. Vystrčila hlavu z dverí kupé a snažila sa zistiť, čo sa stalo, no márne.

"Mala si skočiť za Trelawneyovou, určite by ti ju požičala," ozval sa Ron a pobavene sa zasmial na svojom vlastnom vtipe.

"Si idiot, Ron Weasley," odvrkla Hermiona a urazene zmĺkla. Prečo ju Ronova necitlivosť a neschopnosť najprv premýšľať a až potom hovoriť, zakaždým tak udivovovala a zraňovala?

Odrazu sa vo dverách zjavila udýchaná Ginny.

"Rýchlo..." vytisla zo seba namáhavo. "Toto musíte vidieť...Fred s Georgeom vymysleli nový vynález. A Malfoy... Vyzerá úplne ako Harry."


Autorka vydala příběh i na wattpad ve sbírce Dvere dokorán

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky